מה הערך שאני מביא לעולם שלי כדי שיהיה טוב יותר?

אליאב סר - לאתר
למה אני קם בבוקר? מה הערך שאני מביא כדי לעשות את העולם טוב יותר? אני אליאב סר, ואני מחבר ניצחונות. סיפור על מחסור, כאב, מנהיגות ופריצת דרך בתחילת הדרך. אנשים עושים עסקים עם אנשים, ולכן ברשת עסקית מכל השיווק, חשוב שנבין מה מניע אותנו לפעולה ולמה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים. אשמח שתכירו סיפור אחד, ושתצטרפו אליי לדרך.

שיתוף פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

למה אני קם בבוקר? מה הערך שאני מביא כדי לעשות את העולם טוב יותר?
אני אליאב סר, ואני מחבר ניצחונות. סיפור על מחסור, כאב, מנהיגות ופריצת דרך בתחילת הדרך.
**
חלק 1:
1. קצת אחרי שנשרתי מהלימודים, התחלתי לעבוד בשופרסל כאורזן. עוזר ללקוחות לארוז את האוכל הביתה. עשיתי את זה כדי שיהיה לי כסף לקנות דברים בסיסיים, אחרי שיצאתי מהבית בעקבות אלימות והזנחה.
כל כך פחדתי שהכסף לא יספיק, שלא אצליח לתת שירות ושלא יהיה לי ביטחון כלכלי – עד שהשקעתי את הנשמה שלי בלהבין מה חשוב ללקוח, למנהלת שלי, לסניף ולשופרסל. לקחתי את זה כפרויקט, לא כדי להיות מצוין שבמצוינים, אלא כי הרגשתי שלא הייתה לי ברירה אחרת.
למדתי מכל מה שהיה אפשר: מהעלונים שיש בהם מבצעים, מהשיחות בקו קופות, מהניטור שעשיתי ברחבי האינטרנט. דיברתי עם קופאיות, לקוחות, אורזנים, מנהלים, אפילו מהפרסומות, המסרים והשלטי "אני מאמין" של שופרסל. רק כדי לפצח איך אני עושה בדיוק את מה שהם רוצים וצריכים. כדי שאשאר בעבודה, ושחלילה וחס לא יפטרו אותי.

2. הכרתי את החוסר רצון ממני היטב, עמוק בעצמות. ופחדתי ממנו פחד מוות.
כל חיי, עד אז, שמעתי כמה המסלול שלי מובטח לעבריינות, כל הדמויות בחיי – מהביולוגיים ועד הרשויות, המחנכים וכו' שאמורים לעזור לילד בסיכון, העבירו לי מסר שאני אפס ולא ייצא ממני כלום.
הגוף שלי גם זכר את המכות והפגיעות המיניות היטב, מה שלפעמים גרם לי לפחד מהצל של עצמי. המזל שלי שהיה לי את הדרייב הפנימי כדי לשרוד ולוודא שאני חייב להצליח שישאירו אותי בעבודה.

3. לא ידעתי למי לפנות, לא ידעתי מה אני יכול לעשות, והמקום המפלט שלי היה על פלנטה אחרת: באינטרנט. בדיגיטל. רק שם הרגשתי שאני קצת יותר בטוח, שאף אחד לא שופט אותי, שאני יכול להתחיל מחדש.
**
לשמחתי, המאמץ השתלם וחלק מהלקוחות היו ממש מתעקשים לחפש את המנהלת שלי, פנינה, כדי לדבר טובה עליי ועל השירות שהענקתי להם.
**
2. יום אחד, פנינה, פנתה אליי ואמרה לי שאני ממוקם במקום הראשון בין כל העובדים בתרומות לנוער בסיכון. והיא גם יודעת שאני הראשון בטיפים. היא לא מצליחה להגיע ליעד תרומות של הסניף, והיא צריכה את עזרתי. זה אחד מהפעמים הראשונות שבעולם הפיזי הרגשתי שמאמינים בי, על אמת, ולא רוצים לנצל אותי.

3. אני כל כך פחדתי מהצל של עצמי, הרי ידעתי שאני מתאמץ ממש לעשות את זה רק כדי שאוכל לקנות לי את מה שהייתי צריך, באותה העת התחלתי להיחשף לקהילה דיגיטלית באינטרנט (הוסטס), האינטרנט היווה מקום מפלט עבורי, וגם מה שלבסוף הציל לי את החיים (אבל זה לסיפור אחר).
אחד מהדברים שמאוד עזרו לי להרגיש אחרת באינטרנט, היה שביטאתי את עצמי מבלי ששפטו אותי בבלוג שלי. וגם שזה היה בחינם ונגיש, כי ממש לא היה לי כסף להשקיע בביטוי עצמי או בבניית כישרון.
סיפרתי את זה בבלוג שלי, וקיבלתי תגובות שעזרו לי לגדל אומץ ולעשות את זה בדרך שלי.
חזרתי לפנינה יום אחרי, ואמרתי לה שאולי יש לי קסם אישי אבל אני לא יודע למה אני מצליח ואחרים לא. ואני לא מצליח כמעט בשום דבר, אז אני מודה לה על זה שהיא נתנה לי את העבודה ובזכותה אני סוג של מצליח. אמרתי שאעשה את המיטב כדי להבין מה עובד בשיטה שלי, כדי ללמד את העובדים האחרים.
**
4. רשמתי קודם כל בוורד: מה המטרה? לקחתי כמה נשימות, הייתי מאוד לחוץ. ואז זה בא:
המטרה היא להגדיל את התרומות לנוער בסיכון בסניף של שופרסל.

אחרי זה רשמתי, איך נעשה את זה? שוב לחץ שמזכיר לי "כמה תלוי על הכף". אם אצליח – אוכיח שאני לא אפס. אם אכשל, כנראה שיפטרו אותי. עוד כמה נשימות ואז חיפשתי בגוגל (הוא לא היה נראה כמו שהוא היה היום, מלבד האזור חיפוש המרכזי..) איך אפשר להתרים. ומצאתי כל מיני רעיונות.

בסוף, רשמתי תאריך יעד לתחילת הפרויקט: יום ראשון הקרוב. מתי שפנינה אמרה לי שהיא רוצה שנתחיל. היה לי 4 ימים למצוא את השיטה המנצחת שלי ולחבר את הניצחון שלי לניצחון של העובדים ושל הסניף.
התנשפתי המון, כל הלחץ מסביב לזה שגרם לי לחשוב למה בכלל הסכמתי, ולאיזה צרה הכנסתי את עצמי, כל הפחדים והחששות עלו וכמעט שתקו אותי וגרמו לי לוותר.

ואז אמרתי שאולי אני צריך להבין למה זה מצליח לי.
**
5. לקחתי דף ועט (מאלו שיש בקו קופות) והתחלתי לחקור את הלקוחות, במיוחד את אלו שבאים לקופה שבה אני נמצא באופן קבוע, ושאלתי אותם למה הם חוזרים.
כל פעם שהצלחתי להתרים, ביקשתי להבין מה גרם לי להצליח.
בפיזור של המוצרים שנשארו בקופות (עושים את זה כשיש פחות לחץ), מצאתי הזדמנות ושאלתי את האורזנים האחרים מה הם עושים ולמה הם מרגישים שזה לא עובד להם.
**
6. נכנסתי לאתר של העמותה (אז לא היה פייסבוק), שלא בדיוק עבד. אז חיפשתי מילות מפתח (לא ידעתי שקוראים לזה ככה אז), ושאלתי את הקהילה הדיגיטלית שניהלתי, מה הם מכירים על נוער בסיכון ועל העמותה.
**
7. בסוף חזרתי למסמך וורד, ורשמתי את הדרך שאני חושב שעובדת לי, רשמתי תסריט שיחה שאמור לטפל בהתנגדויות של הלקוח (לא ידעתי שקוראים לזה ככה, זה לסיפור אחר שעבדתי בבזק אונליין כנציג מכירה בגיל 16), והמסר שלי העיקרי היה: הנעה אישית לפעולה.
להתחבר לאותו בנאדם, לתת לו דוגמה מה השווי של 5 שקלים בעיניו ובין הילד בסיכון שצריך אותו. אני יודע היטב – כי אני הייתי חלק אז מקבוצת נוער בסיכון.
**
8. בסוף החודש, הסניף היה מדורג במקום הראשון מכל הסניפים במחוז, והצלחנו להתרים פי שלוש מסניף שהיה מספר 2.
אני חוויתי תחושת מסוגלות שהצלחתי לחבר בין הניצחון של נוער בסיכון, לעובדים וללקוחות.
**
9. היום, אחרי שאני כבר 15 שנים בעולמות הדיגיטל והקהילות, אני מבין שנדרש בנאדם אחד שיאמין בך כדי שהדרך תהיה אחרת לגמרי. ולהעיז.
שיווק זה החיבור בין ערך לבין הקהל, וקהילה היא הכוח שמחבר בינינו. שעוזר לנו לנצח את המאתגרים שלנו (אהמ.. קורונה).
**
10. למודאגים, בדרך למעלה הספקתי לסיים בגרות, תואר במנע"ס, כלכלה ושיווק, שירות קבע כקצין בצה"ל (כקצין שהוא בודד חסר עורף משפחתי). ותרגמתי את הידע והיכולות שלי לארגונים, חברות ומותגים כדי ליצור שיווק פורץ דרך ומצמיח. אפילו עצרתי שנתיים בפוליטיקה כדי לעשות את המדינה שלנו טובה יותר.
**
למי שלא יודע, בגיל 29 (לפני קצת פחות מחודש) הענקתי לעצמי מתנה: 30 דברים שאני מתכוון לעשות.
אחד מהטופ ביניהם, זה פשוט להיות. הרבה יותר להביא את עצמי לידי ביטוי.

אחרי מעל ל500 שעות עבודה, מחקר, מעל ל-50 פגישות שונות, ותודה ליועצים והאנשים הטובים שמלווים אותי אני מבין למה אני קם בבוקר ונמצא בתחושה עילאית שיצרתי את שדון דיגיטל ואת שיטת שיווק קהילות 360° – שם ליבת השיווק נמצאת בקהילה. אני מבין מה הסיפור שלי. למה אני עושה את מה שאני עושה.

אני מחבר ניצחונות. כל כך חשוב לי לחבר לי עוד ניצחון, ולחבר אנשים וארגונים לתוך עשייה שעושה את העולם שלי טוב יותר. זה למה אני קם כל בוקר.
**
זה אתגר לחשוף את עצמי, אשמח לחיזוק שלכם בדמות תגובה, לייק ושיתוף.
אני מבין שהערך של החשיפה הזו יכולה ליצור ניצחון של שיתופי פעולה, של השראה ודוגמה אישית לאחרים, ולכן אני אשמח לשמוע מה לקחתם מהסיפור שלי ולמה אתם קמים בבוקר

שנישאר בקשר?

הצטרפו וקבלו עדכונים על עוד תכנים שיעזרו לכם לצמוח אונליין

תכנים שעשויים לעניין אתכם

אליאב סר - לאתר
שיווק בדיגיטל

מה הערך שאני מביא לעולם שלי כדי שיהיה טוב יותר?

למה אני קם בבוקר? מה הערך שאני מביא כדי לעשות את העולם טוב יותר?

אני אליאב סר, ואני מחבר ניצחונות. סיפור על מחסור, כאב, מנהיגות ופריצת דרך בתחילת הדרך.

אנשים עושים עסקים עם אנשים, ולכן ברשת עסקית מכל השיווק, חשוב שנבין מה מניע אותנו לפעולה ולמה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים.

אשמח שתכירו סיפור אחד, ושתצטרפו אליי לדרך.

12 אסטרטגיות כדי שהמותג שלך יבלוט ב2020
שיווק בדיגיטל

12 אסטרטגיות כדי שהמותג שלך יבלוט ב2020

שיטות עבודה מומלצות מהמותגים המצליחים ביותר בעולם. נתונים סטטיסטיים, עובדות ונתונים ששווה להכיר על שוק הבריאות, 12 אסטרטגיות שיעזרו לכם לבנות את המותג ולהבליט אותו ב2020.

בואו נצמיח ונקדם את המותג שלכם

תאמו פגישה ראשונית עכשיו