12 אסטרטגיות כדי שהמותג שלך יבלוט ב2020

12 אסטרטגיות כדי שהמותג שלך יבלוט ב2020
שיטות עבודה מומלצות מהמותגים המצליחים ביותר בעולם. נתונים סטטיסטיים, עובדות ונתונים ששווה להכיר על שוק הבריאות, 12 אסטרטגיות שיעזרו לכם לבנות את המותג ולהבליט אותו ב2020.

שיתוף פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

שיטות עבודה מומלצות מהמותגים המצליחים ביותר בעולם. נתונים סטטיסטיים, עובדות ונתונים ששווה להכיר על שוק הבריאות, 12 אסטרטגיות שיעזרו לכם לבנות את המותג ולהבליט אותו ב2020.

השוק הכי חשוב בזמן הקורונה, שוק הבריאות, צמח ב12.8% בשנתיים האחרונות, והוא נעמד ב4.2 טריליון דולר. על פי קרן בריאות הנפש העולמית, אנחנו עובדים יותר, ו3 מתוך 4 אנשים הרגישו "שהם לא יכולים להמשיך יותר" בשנה האחרונה.
בריאות, עבור חלק רב מן האנשים, הופכת להיות חלק מרכזי וחשוב בחיים, חיונית, ואנחנו מאמצים אורח חיים בריא יותר ויותר.

4   סיבות לצמיחת ענף הבריאות העולמית:

  1. אכילת מזון בריא יותר.
  2. מכשירים לבישים ועוזרים וירטואליים שעוזרים לנטר מצבים פיזיולוגיים.
  3. ענף המזון והמסעדנות שינה את פניו והבין שהוא חייב להתאים את עצמו לטרנד אורח החיים הבריא.
  4. חברות ותעשיות ענק הבינו שהלקוח רואה באורח חיים בריא ערך דומיננטי יותר, והחלו למכור ולשווק מוצרים ושירותים בריאים יותר.

לדיגיטל יש השפעה של 5% על גידול במכירות של שוק הבריאות, אבל מה שיותר מעניין הוא שהמגמה היא שהמכירות בדיגיטל בצמיחה עולה, וצפויות להגיע מ1.5 מילארד דולר כיום, ל3.5 מילארד דולר ב2022, וזה לפני שהכנסנו את הקורונה למשוואה.

בתקופת הקורונה, הצרכן הכללי משתמש וקונה יותר אונליין, מה שמשפר את היכולת שלנו להפוך את האתגר להזדמנות לצמיחה אונליין, ולבנות את הקהילה שלנו כמנוע לפיתוח עסקי וארגוני.

12 אסטרטגיות שיעזרו להבליט את המותג שלכם, כדי שתוכלו להצמיח את קהילת המותג שלכם ולהפוך את האתגר להזדמנות:

  1. בנו או הדקו את קו הסיפור של המותג: מה גורם לחברות למכור בדיגיטל שיש המון שחקנים בשוק והתחרות צמודה? הכל מתחיל בהבנה של איך אנחנו יכולים לעזור ללקוח שלנו, איך מייצרים סיפור מותג מונע מטרה, וכמה אינטראקציה עמוקה יש לנו עם הלקוח. סיפור עמוק ומשכנע עוזר לבדל את המותג מהמתחרים, חיבור לכאבים והצרכים של הלקוח יחזק את הקשר שלו אל המותג. אז איך מייצרים סיפור מותג מונע מטרה?

    • זוית יצרנית: התמקדו בתכונות המוצר, תסקרו מה אתם עושים אחרת, מה אתם עושים יותר טוב, או איך אפשר לתת פתרון יותר טוב ללקוח הפוטנציאלי, צאו מנקודת הנחה שאם המוצר שלכם ללא יתרונות משמעותיים בשוק רווי מתחרים, הלקוח כנראה יחליט על בסיס המחיר, מה שאנחנו רוצים למנוע ולהפוך את הרכישה שתהיה מונעת על בסיס הערך הגבוה עבורו – ושהוא יבחר בכם.
    • זוית משתמש: התמקדו ביתרונות שלכם כנותני שירותים ללקוח. כיצד המותג קשור לצרכי הלקוח.
    • זוית מונעת מטרה: התמקדו ב"למה", למה המותג שלכם, כלומר אתם, עושים את מה שאתם עושים. במיוחד אם לחברה שלכם יש מטרה ברורה. הזווית הזו תעזור למותג שלכם לבנות את סיפור קהילת המותג שלכם. זה יחבר את חברי הקהילה, כלומר הלקוחות, השותפים וכו' בצורה עמוקה יותר אל המותג שלכם.
  2. עקביות המותג: להתוות מה המותג עושה, למה, מה הערכים, מהי הצעת מכירה ייחודית (USP), כלומר ליצור חבילת מיתוג ברורה ולדעת לשלב את זה בעקביות בכל הנכסים הדיגיטליים של הארגון והחברה, כולל האתר, הרשתות החברתיות וכו'. האסטרטגיה הזו פשוטה להבנה ואינה פשוטה לביצוע. היא דורשת שבכל יצירת תוכן, שיח, מוצר או שירות תהיה לנו בקרת איכות, שבודקת שזה תואם לתנ"ך של המותג. הרווח הוא עצום, כי זה מדייק את העובדים של החברה, בורר את הלקוחות הרלוונטיים ועוזר לזהות אתכם בכל נקודת מפגש עם הלקוחות.
  3. להיות אותנטיים: אחרי תכנון ארוך הבנתם למה אתם עושים את מה שאתם עושים ומה הערכים שלכם, במה אתם מאמינים. עכשיו הזמן להביע את זה בכל הנכסים הדיגיטליים, בכל נקודת מפגש חברתית או עסקית. אם המותג מאפשר, נסו יותר לייצר שיח אנשים אל אנשים. גם בקריאייטיב, אל תראו את הפנומנלי, תראו את הצד האנושי. עשיתם עבודה מדהימה על הערכים ולמה אתם מאמינים שהמותג שלכם עושה את העולם טוב יותר, אז אל תמכרו, תפתחו מערכות יחסים אותנטיות עם הקהל שלכם.
  4. נקודות מגע עם הלקוח:  כל אינטראקציה עם הלקוח, פיזית או וירטואלית יכולה לשנות את האופן שבו הלקוח מרגיש לגבי המוצר, השירות, העסק או המותג שלכם. למותגים שמוכרים רק באופן מקוון, יש נקודות מגע מוגבלות עם הלקוח. לכאלו שמוכרים פיזית, יש נקודות מגע עוד יותר מוגבלות עם הלקוח.
    הרעיון הוא לנסות ליצור כמה שיותר נקודות מגע עם הלקוח הפוטנציאלי, פיזיות או דיגיטליות. זה קצת יותר קשה בזמן הקורונה, אבל אנחנו פה לאסטרטגיות שבונות מותג לטווח רחוק. צריך לחשוב על כל נקודה אפשרית פוטנציאלית עם הלקוח, ולראות שהסיפור הוא הסיפור שאנחנו רוצים לספר. אפשר באתר שלנו, או בנקודת מגע פיזית כמו פתיחת אריזה של חבילה, אפשר להזמין את הלקוח להביע ביקורת על המוצר עם סריקת QR  לקהילה שלנו ובכך לחבר את נקודת מגע פיזית שלו עם הדיגיטל.
  5.  קהילה: קהילה יכולה להיות כלי שיווקי שעוזר ללקוחות להתחבר אישית ורגשית אל המותג שלכם. אינטראקציות יומיומית בקהילה תעזורנה לכם ליצור הזדמנויות, שרק במערכת יחסית בין אנשים אפשר ליצור. יש הבדל עצום בין שימוש בכל כלי השיווק הקיימים, לבין בניית קהילה מעורבת של משתמשים שאוהבים את המותג שלכם. אני מרחיב על זה במאמר שלי "איך לבנות קהילת מותג ולייצר אימפקט". הלקוחות שלכם כבר משתפים תמונות, סרטונים ואת דעתם על שירותים ומוצרים ברשתות החברתיות, אז תנו להם להיות חלק מהמותג ותספקו להם במה משלכם שתוכלו לנהל, ליצור להם ערך ולקשור אותו אל המותג שלכם. בנוסף, הצטרפו אל קהילה מקצועית שתעזור לכם להיות מנק"ל טוב יותר – YCP בפייסבוק.
  6. ניטור והקשבה חברתית:  הקשבה חברתית וניטור מידע שרלוונטי למותג שלכם, יעזרו לכם לקבל החלטות חשובות. זה יאפשר לכם ליצור שירותים, מוצרים נכונים ומוצלחים יותר, ללמוד את הביקורת כדי להיות השחקן הכי טוב, כלומר הכי נכון, בשוק שלכם. אם תייצרו הבנה וערך שאתם קשובים ללקוחות ולוקחים כל ביקורת כדי להשתפר, זה יעזור לכם ליצור מערכת יחסית כנה ולבנות אמון עם הלקוחות שלכם.
  7. הוכחה חברתית ותוכן שנוצר על ידי לקוחות (UGC):  המותג שלכם זקוק לביקורות טובות על החוויה שהענקתם, ובכך ליצור הוכחה חברתית ללקוחות הפוטנציאליים. תוכן שנוצר על ידי לקוחות (ומכונה מקצועית UGC), מגיע בצורה של המלצות, ביקורות ושיתופים. UGC שמנוהל הוא הוכחה חברתית שיכולה להשפיע מאוד על החלטת רכישה של לקוח פוטנציאלי, ולהגדיל מכירות. וידאו עובד אפילו יותר. קהילה תאפשר לכם לעודד יצירת תוכן על המותג שלכם, ולהפוך לקוחות לשגרירי המותג.
  8. תוכן:  תוכן הוא המלך. הוא יכול להיות מבוסס טקסט, תמונות וסרטונים. חשוב להיות עקביים בטון, בהעברת המסרים ובספר מותג בכל יצירת תוכן. ולא להפסיק ליצור תוכן. סוד הקסם הוא בתכנון ההפצה שלו, שיגיע בדיוק לקהל היעד הרלוונטי, ולכמה שיותר אנשים. בגל הראשון של הקורונה, עשיתי וובינר שמדבר על "איך יוצרים תוכן שיווקי מנצח ב2020". גם אם יצא לכם תוכן פחות טוב או אין לכם את כל האמצעים ליצור קרייאיטיב מדהים, ההתמדה פה היא שם המשחק. ככל שתייצרו יותר תוכן שיווקי מבוסס ערך אמיתי – כך יגדלו הסיכויים שיכירו את המותג שלכם יותר.
  9. הפצת תוכן:  חשוב להבין את סוג הלקוחות הרלוונטים עבורנו, לגשת לאיפה שהם נמצאים ולהיות פעילים בקהילות, רשתות, כנסים שרלוונטים להם. זה גם מה שיעזור לכם להפיץ את התוכן ולאתר את חברי הקהילה שלכם. לדוגמה למותג בתעשיות המזון כדאי להשקיע מאמצים באינסטגרם, בעוד שאם אתם מותג עם קהל הייטקיסטי – כדאי להשקיע בלינקאדין. ואם אתם מותג B2C, רעיון טוב יהיה להשקיע מאמץ בפייסבוק וביוטיוב.
  10. עיצוב חווית משתמש (UI) לאחר חווית שימוש (UX):  יש לא מעט מותגים שמתעלמים מחווית השימוש ומתמקדים בחווית המשתמש בלבד. כך שהאתר נראה מסודר לפי פלטת הצבעים, אך אין הנעה לפעולה רלוונטית, והאתר אינו ממיר. היבטים כמו עקביות של המותג, הטון, תוכן, זמן טעינת האתר, הצגת כפתורי CTA, מידע והתחושה הויזואלית יכולים להשפיע על הרכישה באופן משמעותי. כדאי לחשוב איך אתם מציעים תמיכה ללקוחות, איפה להציג את המידע על המוצר, ביקורות, מתי כדאי להעביר לדף המכירה ואיך למקסם את ההמרה.
  11. צרו שיתופי פעולה עם משפיענים מהתעשיה שלכם:  משפיענים יצרו סביבם קהילה שסומכת עליהם והפכו את עצמם להיות מומחי דעה עם הוכחה חברתית גבוהה בתוך השוק, הם בדרך כלל פועלים ברשתות החברתיות, מה שצריך לגרום לכם לרצות מאוד את הקרבה שלהם ולנסות ליצור שיתופי פעולה איתם. זיהוי של המשפיענים הנכונים ושיתוף הפעולה איתם לא רק יעזור לך לקדם את המוצר או לבנות אמון מבוסס UGC למותג שלך, אלא זה גם יעזור לכם לבנות קהילה חזקה ונאמנה. חלק מהמשפיענים מקבלים שכר עבור הקידום של המותג שלכם, אבל הם לרוב יעשו את זה רק כשזה באמת נותן להם ולצופים שלהם ערך אמיתי והמותג רלוונטי. לכן יש פה WIN-WIN אמיתי.
  12. התמקדו בחוויה: כאשר המשימה היא לשפר את החיים של הלקוחות שלנו, השירות או המוצר הופכים להיות חלק מחיי הלקוחות ומייצרים חוויה חיובית, התמקדו ביצירת קריאייטיב וסיפור עקבי ויומיומי שמספר את החוויה היומית של הלקוחות שלכם וסיפורי ההצלחה של מי שכבר חלק מהחוויה, זה יעזור ללקוחות פוטנציאליים לרצות להכנס בדלת שלכם. קהילה תעזור לכם לרכז ולנהל את סדר היום של השוק, וככל שתשקיעו בה יותר כך החוויה שאתם נותנים ללקוחות מגיעה  רחוק יותר לעוד לקוחות ושותפים רלוונטיים.

מאחל לכם בריאות שלמה והצלחה רבה, לכל שאלה מוזמנים להתייעץ איתי דרך הצור קשר ולקבל עוד תוכן איכותי דרך החבר הדיגיטלי.

אליאב.

שנישאר בקשר?

הצטרפו וקבלו עדכונים על עוד תכנים שיעזרו לכם לצמוח אונליין

תכנים שעשויים לעניין אתכם

12 אסטרטגיות כדי שהמותג שלך יבלוט ב2020
שיווק בדיגיטל

12 אסטרטגיות כדי שהמותג שלך יבלוט ב2020

שיטות עבודה מומלצות מהמותגים המצליחים ביותר בעולם. נתונים סטטיסטיים, עובדות ונתונים ששווה להכיר על שוק הבריאות, 12 אסטרטגיות שיעזרו לכם לבנות את המותג ולהבליט אותו ב2020.

4 דרכים שאוטומציה שיווקית יכולה לשפר את חווית הלקוח ולחסוך במשאבים
שיווק בדיגיטל

4 דרכים שאוטומציה שיווקית יכולה לשפר את חווית הלקוח ולחסוך במשאבים

אין כמעט חברה בישראל או שירות בישראל שאין לו מתחרים, המידע, מגוון האפשרויות, הזמינות והמחירים התחרותיים מחייבים אותנו לחשוב כמה צעדים קדימה ולפרוץ את הדרך כדי לקלוט את הלקוחות הפוטנציאליים, לגעת בהם בנקודה המתאימה. פיצוח הערך המדוייק עבור הלקוח הוא אתגר משמעותי שהשוק רווי בכל כך הרבה מתחרים. כלי האוטומציה השיווקית מאפשרים לנו למשוך לקוחות פוטנציאליים, לקלוט אותם כמו שצריך, להתאים להם את המסרים והתוכן, ובסוף להגדיל את סיכויי הסגירה וההמרה.

בואו נצמיח ונקדם את המותג שלכם

תאמו פגישה ראשונית עכשיו

Shopping Basket
לוח בקרה