הReader שלי גועש. כולם מבשרים על התחלשות הבלוגים ודעיכתם. אם וועדה ממשלתית הייתה חוקרת אותנו, עולם הבלוגים מדשדש יותר ויותר מידי שבוע.
למרות שההרגשה שלי היא שבהחלט יש איזשהי דעיכה בעולם הבלוגרים, ולמרות כמובן שאני חלק מהמשוואה שאפשר לשים עליה אצבע ולהאשים אותה (אבל לא אתפטר! רה"מ שלי עבר/עובר 7 חקירות והודו חיי וקיים) בדשדוש של הבלוגים, אני לא מרגיש שהדבר נכון.
אין ספק שגלגל העדכונים בReader של כולנו הולך ונחלש, אין ספק שחותכים בנתח העוגה שלנו ברשת, אפילו אין ספק שרוב העדכונים שלנו הם כבר לא בבלוג ודעותנו עוברות לאתרים מהירים ונגישים. כדוגמת Twiter, FaceBook ואחיו.
האמת היא שאני חושב שהבעיה שלנו היא לא דווקא הדעיכה בעדכונים מהצד שלנו. אלא זה שהתוכן שלנו עובר בצינור מאוד ברור: Rss. אותו, כנראה, אפשר לקרוא כבר בשירותים מהפלאפון במקביל שקוראים ממון.
אז מה אפשר לעשות? לא יודע. קמפיין כאן לא יעזור, הרשת הולכת קדימה לעידנים חדשים ויש לא מעט פלטפורמות (דהיינו מקומות) שיכולים להחליף את היומן רשת האישי שלי.
האם זה סופו של עולם הבלוגים? אני לא מאמין. תמיד האמנתי שלכל דבר יש מחליף, אז ג'יק שהחזיק את העוגן עזב, אבל יגיעו חדשים. אחרי הכל, הבלוגים (לפחות אלו שנמצאים על תשתית אישית) הם יומן רשת שלי, שמנוהל אצלי. קשה לראות משהו שיחליף את זה ונראה לי שכולנו אוהבים לנהל את הבית שלנו. מבלי איזה אח גדול או תנאי שימוש ופרטיות מיותרים.
מכאן הכל התחיל, לא יגמר לעולם (כאן שוב נמצאים מתפללים עם כולם?)
