בין לבין: פרסומות

שיתוף פוסט זה

אדנס, אי-מדייה ונטוורק של וואלה (עיבוד: מחשב, אלי)
וואלה נטוורק, איי-מדייה ואדנס (עיבוד: אלי והמחשב)
אני בהפסקה של “בין לבין” כי אני עובד על השדרוג של התבנית GlossyBlue, שתי בעיות קטנות ומעצבנות שלא מצאתי להם תשובה (ומתכנתים אחרים לא מוצאים להם) שאני מקווה שהם יסתדרו בקרוב (או לפחות יהיו יותר קלות).

“בין לבין” נכנסתי וקראתי עוד פעם על פרסומות בפעם המאה, אז החלטתי שהגיע הזמן לשים את הכל על השולחן, את דעתי ואת הסוד הקטן שלי בנוגע אליהם.

ראשית כל, כרגע אנחנו הולכים להגיב להמון אנשים (כך שטראקבקים הולכים להתעופף פה באוויר כמו ציפור ולשוט להרבה פוסטים בבלוגים אחרים):

אח”י דקר: “על פרסומות והתנצלויות” ; הרהורים של אבא: “ונעבור לפרסומות” ; דברים קטנים: “שרון, נחשי גומי וגוגל אדנס” ; שטויות בשתי שפות: “שיגיע הצ’יק זה יורד” (תגובות, דיונים שלמים על כל אחד מהפוסטים הללו תמצאו כמובן למטה).

“בין לבין” הבנתי שהדבר המדליק שהולך כעת זה שגוגל ישראל הוציאה לאור הציוני את הגוגל אדנס בעברית.

לי אין בעיה עם פרסומת, כמו דקר אני חושב שאם יש צורך ב”להכניס” את הכסף שהוצאתי על השרת או להרוויח כי "אני יכול" (אף אחד לא יסרב לכסף שהוא יכול לקבל, נכון?) אז כדאי גם לזבל את האתר שלי בפרסומות, האמנם לזבל – אבל עד גבול הטעם הטוב. כלומר ל”זבל” בצורה שלא תפריע.

אבל יש לי תנאים כדי לזבל את האתר / בלוג שלי בפרסומת, אפילו שלא תפריע לגולש, התנאים הם:

(1) האם זה משתלם לי?
שרון כותבת שהפרסומות האלו לפעמים מספיקים לנחשי גומי. אם זה לא משתלם לי לשים פרסומות, אין טעם שאכניס. כל עוד אני יודע שהאתר שלי לא יכול לעמוד בגוגל אדנס או כל פרסומת אחרת, ושאני אראה כסף רק אחרי חצי שנה – אני לא אעשה את זה.
בלוגלי מציעים פרסומת, אני אומר? זה לא שווה את זה, אתרים חדשים לא יכסו את זה מהר, תעבדו בלקדם את הבלוג ולא ב”איך להרוויח ממנו כסף”.למידע על קידום הבלוג שלכם אני ממליץ לנסות את K – קידום אתרים, אתר שעזר לי רבות לקדם את “השדון האגדי” ובכלל הכניס אותי לביזנס הקידום.

(2) אילו תנאי שימוש יש למפרסמים אצלי?
שאני מפרסם באמצעות גוגל אדנס, אולי כדאי לקרוא את התנאי שימוש ולראות האם אנחנו מוכנים להסכם הזה.

צריך להסתכל על התנאי שימוש. לפעמים אתר החברה נראה מבטיח, נראה לי שעשיתי את זה. אני אצליח “להכניס” את הכסף שאני מוציא ואפילו להנות מזה. ואז מתברר שיש סעיף קטן (אותיות קטנות?) שיעלה לכם בכל הבלוג. הכל עבד מעולה אבל הייתם צריכים לשלם דמי כניסה לפאנל בכל חודש (%$^$^#^$%#^#%@#!~).

הכתיבה שלי וההשקעה שלי (שרון קוראת לזה “תחזוק”) הבלוג היא זו שצריכה לעלות כסף, בכלל כל הזמן שלי, השאלה היא “האם זה משתלם לי” (ראו למעלה) כרגע.

והסוד הקטן שרציתי לשתף אתכם בו הוא, שאני, עובד עם Kaspersky Internet Security (Kis) המנגנון שלו נותן לי לא לראות את הפרסומות שלכם וכל באנר שאני אחפוץ לא לראות (בגדול, אני חוסם את כל השמות הרגילים לבאנרים). גם הJs של גוגל אדנס לא נראה.

אז גם Ynet נקי לי, וגם הבלוג שלכם נקי לי כאילו לא היה שם פרסומת, היום גם פיירפוקס מאמץ (מסננים) שיטה זאת עם תוסף ולאט לאט נאספים עוד אנשים שפשוט לא רואים את הפרסומות.

אז זכרו, פרסומת? צריך לבדוק קודם כל. אח”כ להחליט. אל תרוצו שלא תפלו על הכביש בטעות.

שנישאר בקשר?

הצטרפו וקבלו עדכונים על עוד תכנים שיעזרו לכם לצמוח אונליין

תכנים שעשויים לעניין אתכם

בואו נצמיח ונקדם את המותג שלכם

תאמו פגישה ראשונית עכשיו