
דור 3, חבילות ושירותים, והמון המון אותיות קטנותחברות הסלולר היום הם אחת החברות הריווחיות בארץ, ממזמן הפכנו ל"אנשי הטלפון". ממזמן אין דבר כזה ולא הגיוני שבכיס לא יהיה דבר מצלצל באוטובוס הודעות כתובות? מה זה שו-או.
אלא שמה? כנראה שבגלל שהיום יש לכל אחד נייד, חברות הסלולר התבלבלו בין הצדדים. אנחנו הלקוחות, אנחנו לא נותני השירות. אנחנו המשלמים (והרבה). לא אתם.
אם פעם היינו נרתעים מחיובים (חתונה קתולית משהו) היום אנחנו רצים לחברות הסלולר בשביל הסלולר הכי מתקדם, דור 3 קומפקטי ומתחייבים ל3 שנים. סליחה, גם לחבילת גלישה. סליחה, גם לתכנית. סליחה, אנחנו מתחייבים גם לא לברוח בטעות.
אם פעם היה לי נחמד לקנות מכשיר מאורנג' (וסלקום ופלאפון לא שונים) היום לא נחמד לי. היום אני משלם על מבצעים הרבה כסף, יותר מידי.
אם פעם החבילות היו "בסדר" היום זה עוד דרך לקחת כסף מהלקוחות. אם אני משלם גם על שיחות, אני צריך לשלם גם על חבילות. אם אני הלקוח, מקבל השירות "נותן שירות" אז יש פה משהו לקוי. אלא שמה, עדיין אנחנו חוגגים. ממשיכים. כי ככה זה, אנחנו נפרנס אותם ונקבל בתמורה "שירות", סליחה – גם השירות היום לקוי בחסר. אנחנו נקבל עוד "חבילות" (או תשלומים) בלי שנידע עליהם.
אז בסדר, חברות הסלולר הם חברות כלכליות ומותר להם לעשות את זה. אבל, שאני מתחייב בחוזה ויש שם 700, סליחה 689 סעיפים שמתוכם רק 5 מרשים לי להתנתק מהחברה הכלכלית שנקראת "סלקום" שהם לא ברורים למחצה, או בקיצור – שיוויון של הסכם לא קיים כאן.
ובלי שנשים לב, עוד 4.90 מחייבים אותי על "שיר בהמתנה" שבכלל לא רכשתי. אז בסדר, חברה כלכלית, חתמתי על החוזה ומותר להם עפ"י חוק לעשות זאת, אלא שאם אני בתור לקוח "פשוט" קורא את החוזה והוא לא ברור מספיק אז זאת הבעיה שלנו. אם פתאום, לאחר שנה שצצה לי בעיה ואני משלם על ביטוח ואני מקבל איזשהו סעיף נסתר בחוזה (כלומר שהם יכולים "להישען" עליו), פה באמת מתחילה הבעיה. אני צריך להביא עו"ד לפני שאני חותם על חוזה עם חברת סלולר? כנראה.
לפני שאתם מתחייבים לדור 3 (או לחברות הסלולר בכלל) תקחו בחשבון כמה עוול אתם הולכים לסבול, לא מהקרינה, לא מהבאגים של מכשירי דור ה3 כיום, אלא ורק בגלל החברה עצמה והשירות.
אם פעם הייתי יכול להגיד שתכנית ניידות המספרים תשנה משהו, היום אני מבין חד משמעית שלא. יותר מחצי מהשוק מחוייב לאחת החברות ל3 שנים וכבול בה (בלי גם לעבור תכנית).
וזה אגב, לא הולך להשתנות – אנחנו נמשיך לשלם כ"כ הרבה כסף על המכשיר הזה, ימשיכו לעוור אותנו עם מבצעים "מדליקים" שהאותיות הקטנות שלהם יקחו לנו יותר כסף, אנחנו נמשיך להאמין לנציגים שאומרים רק חצי מהאמת ונמשיך לרכוש מכשירים חדשים.
ורק לשם הדוגמה: אם פעם גלישה הייתה עולה 9.90 ללא התחייבות, היום חבילה עולה 19.99 עם התחייבות ל3 שנים (ואם אתה לא מתחייב, לא תקבל מכשיר מהדור החדש). כלומר, המחירים רק עולים. גם החבילות שיחות, למרות שזה נראה אחרת עולים ועולים, גם חבילות הSms שלוקחים המון כסף, לוקחים המון כסף. הכל, רק בשביל הלקוח. כי אחרי הכל, אנחנו פה נותני השירות. הם שם מערכתית וטכנולוגית, פיזית רק סופרים את החשבונית הבאה שנסגרה.
דור 3 לא שווה את זה, חברות הסלולר לא שוות את זה, הטכנולוגיה הזאת שימושית וכיום מחייבת, אבל לצערנו היא קצת עברה את הגבול האדום.
אורנג': "נשמע מצווין. נשמע אורנג'" – נשמע מצווין, נשמע אורנג' חבל שלא נראה טוב באותיות הקטנות.
סלקום: "ככה זה שאוהבים" – את הכסף שמגיע מאתנו? או את זה שאתם לא ממש נותנים שירות?
פלאפון: "לא רק מדברים" – נכון, גם מסמסים, גולשים ומשלמים הרבה כסף. לא רק מדברים, גם עושים, רק בשבילכם. סליחה, בשביל בשבילכם.
בפוסט הבא: איך בכל זאת להשאר עם טלפון מתקדם ובלי שיעבדו עלינו
