אני לא הייתי פה, ופיירפוקס 2.0 ראה אור מהמול"ז (מוציאים לאור – מוזילה), לא בעברית בכל אופן (אבל כבר הצוות של תומר עובד עליהם) אך באנגלית הוא כבר יצא, ולאמת של האמיתה? הוא לא מה שציפיתי לו.
את גרסאות ה- Rc שלו (מועמד לשחרור) ניסיתי עד ה- Rc1, גם שם אחרי שנשמעו קולות, ולא מעט כלפי מוזילה, חשתי שאין שינוי שיש להתייחס אליו.

פיירפוקס ה- 2 שועל האש יכול יותרהיום, כשאני נטו לא מעודכן מסביב לשועל-האש (ואני משתמש בו) מלבד רק ללחוץ על "updates" כל הזמן שהרחבה מודיעה לי על עידכון רואה לשניה, מה באמת הסתתר מאחורי ה- 2.0 הזה.
הרבה מכנים את פיירפוקס 2.0 "תשובה" (העתקה/ חיקוי נטו יותר נכון) לא רצינית למוצר המתחרה מבית מיקרוסופט, אבל כשאני מנסה עכשיו, יש שינוי והרבה, זה מה שבאמת קהילת מוזילה ביקשה לפני שהוציאו לפרסום את Ie7, ובסדר, יכול להיות שהמודרניזציה המקוונת של הדפדפנים התחלפה, אבל אי אפשר לומר גם שIe7 זה לא חיקוי לשועל בגרסה 1.5.
אני מסכים עם כך שבאמת פיירפוקס 2.0 הוא בעצם "תשובה" לIe7, אבל בנוגע להעתקה, אני אקרא לזה "מה שהקהילה ביקשה" (גם לאקספלורר, דו צדדי).
מה חדש?
- עיצוב 2.0, מוברק יותר, מסודר יותר.
- כפתור סגירה ללשוניות (זה היה חסר..)
- איחוד ההרחבות והערכות עיצוב לשם Add-ons
- נסגר טאב בטעות? אפשר להחזיר!
- בדיקת איות ממש כאילו אנחנו בוורד (יעזור לנו בתור בלוגר) | יש גם עברית
- שיפור פני ה- Rss ומה שנכלל (גם עידכוניות (סימניות) וגם קורא Rss)
- כפתורים חדשים גם לתת תפריטים ותתי תתי תוכניות
- דיווח על פישינג – אתרים שעלולים להזיק למחשב
- תפריט האפשרויות שונה בהתאם לאופציות והכלים החדשים שקיימים
ממה אני מאוכזב
עדיין לא תיקנו את בעיית הרזולציה באפשרויות של פיירפוקס, נחצים לי חצי מהדברים בגלל שאני נמצא על רזולציה מסויימת שהוא לא הורגל אליה. חבל.
כמו כן, היה אפשר לשבת ולטפל בנזילת זיכרון (שלא קיימת אצלי – טיפים וטריקים) שקיימת אצל רוב השועלים, וחבל שאין לנושא הרגיש הזה יחס כמצופה.
אגב, אם יש לכם בעיות עם ההרחבות, Net Zone מציע כמה טיפים, אני הלכתי על הטיפ ה- 3.
