מתי לא מנהלים מו"מ

שיתוף פוסט זה

תומכי נסראללה
מתוך "ישראל היום", 25 במרץ 2008
ביום שלישי בבוקר, מזכ"ל החיזבאללה נסראללה איים לאחר 40 יום למותו של מורנייה: "אנחנו נבחר את הזמן, המקום והעונש".

נסראללה אמר שאנחנו מודאגים ואנחנו לא יכולים לומר ש40 יום שעברו לחיסול מורנייה לא יצרה פאניקה אצלנו, אבל זה לא מה שהתגובת וידאו של נאסרללה אמרה לי.

אני לא מבין גדול במשא ומתן, אבל אני כן חושב שאם נאסרללה מצהיר "ישראל תחדל מהלתקיים" וממשיך לומר ש"המשא ומתן לגיבוש עסקת חילופי שבויים נמשך", המו"מ צריך להיפסק. במיידית.

שנסראללה אומר "המלחמה בלבנון האחרונה הוכיחה שצה"ל יכול להיות מובס", הוא אומר "צבא הגנה לישראל לא יגן על ישראל הפעם".

לא מנהלים משא ומתן, לא משנה כמה גודל ההפסד עם ארגון טרוריסטי שמצהיר כי נחדל להתקיים. האמרה הזאת פשוט מפסיקה את כל המחשבות שאפשר (ולא אפשר) להשיג במו"מ. היא מדכאת את המו"מ למצב שלא יכול להחתם הסכם עם הצדדים.

אמר יפה איתם ליבנה שהבדיחה היא על חשבונו כרגע כי הוא זה שנמצא עמוק עמוק בפחד ומרדף שלא להיתפס, אך אין להתעלם מהניגודיות באותו נאום של נסראללה:

  • ישראל תחדל מלהתקיים, המלחמה האחרונה בלבנון אומרת זאת אלף פעם "כן"
  • המשא ומתןלגיבוש עסקת חילופי שבויים נמשך

שני הדברים לא יכולים להתקיים ביחד. ואסור לנו לראות בהם כ"עוד איום של נסראללה" כפי שרוב הדעות שקראתי אומרות.

שנישאר בקשר?

הצטרפו וקבלו עדכונים על עוד תכנים שיעזרו לכם לצמוח אונליין

תכנים שעשויים לעניין אתכם

בואו נצמיח ונקדם את המותג שלכם

תאמו פגישה ראשונית עכשיו