יום זה, הינו חג לבלוגספירה, בחג זה אנחנו נותנים את הבלוגים שאהבנו, שסיקרנו אותנו, וש"עשו לנו את זה", את הכבוד ומפרסמים אותם, 5 הגדולים (לפי הוראות יום הבלוג), אך ב"שדון האגדי" יהיו גם נוספים, מה לעשות, 5 בלוגים לא מספיקים לי, יש לנו הרבה טובים, והרבה שמגיע להם את הכבוד הזה.
את הבלוגים בקטגוריות האחרות, מאשר ה- 5 הגדולים (שלהם, החלטתי לתת רק מהסיבה שהם מקדמים, מפתחים או שהם מובילים את הבלוגספירה הישראלית) אני אתן בלוגים שהורשמתי מהם, וכאלו – שכדאי לכם להציץ בהם.
לפני שנתחיל (וזה לא הולך להיות קצר) עליכם לדעת כמה דברים:
- הסדר של הבלוגים אקראי, ואינו משקף "מי יותר טוב" מהראשון לאחרון, כל ה- 5 הבלוגים, נכנסו בגלל שהורשמתי מהם.
- יתכן, כי בלוגים שאני הורשמתי ואהבתי אותם, אתם לא תאהבו. אך בכל זאת, אם יש לכם גם בלוג חדש וטוב, צרפו אותו גם כן, בתגובות או בטראקבאק לאשכול "יום הבלוג" שלכם.
- כפי שהזכרתי למעלה, 5 הבלוגים הגדולים הם בלוגים "מנהיגים" או בלוגים שמקדמים בצורה ברורה את הבלוגספירה.
ה- 5 הגדולים: בלוגים שמגיע להם הכבוד להיות התורמים לבלוגספירה הישראלית, והמקדמים.
"הפרדוקס" – הטיפים בשבלנו הבלוגרים, מכנסת את רובנו למקום אחד, ומקדמת את הבלוגספירה הישראלית. על כן, שרית – הפרדוקס, תודה לך.
"מאבד תמלילים" – הגלוב של החבר'ה, נותן לנו היבט חברתי יותר, מקבלים כל אחד באהבה. מקום החבר'ה של הבלוגספירה הישראלית.
"חנן כהן/ וובסטאר" – על אסיפת נתונים מבלוגרים, למרות שפועל במצב מוקפא, נתת לכולנו (והכרתי את אותו המקום, רק לפני מספר ימים) להכיר בלוגרים מכל הצבעים והסוגים.
"השלישיה המעברתת" – על כן, אח"י דקר, דברים קטנים ומיומניו של לקוח, תודה על התרגומים והכנת התוספים לוורדפרס. הוספתם לכולנו בחודשים הללו הרבה צבע לבלוג, והרבה אפשרויות. על כן, לשלותיכם, תודה מקרב לב.
"רן יניב הרטשטיין" – כהצעת מעריב אינטרנט לאיש השנה בקטגוריית אינטרנט, על תרגום ועזרה ותמיכה למערכת הנפלאה "Wordperss". רן, אתה חלק גדול מפיתוח הבלוגספירה הישראלית, ועל כן, מגיע לך תואר בחמשת הגדולים.
אני יודע שבנאלי לרשום את "הגדולים" של הבלוגספירה הישראלית, אך כאן המקום הוא להודות לאנשים הללו, שבהחלט מקדמים את כל הבלוגספירה הישראלית צעד קדימה.
מחשבים, טכנולוגיה והרשת: הבלוגרים שמחשב בשבילהם זה מוטו החיים, מסקרים, כותבים ומדווחים.
"הערות לסדר" – שחר מסדר את שולחן הרשת והמחשבים (ואולי גם קצת כללי), מבקר ומדווח, ועושה זאת מעולה. בלוג חדש, ששולח לפחות מספר פוסטים ביום, שעיניינים ומעניינים. עלה והצלח.
"שושנה פורבס" – האשה ,המק והלינוקס, כך אני קורא לה. בעלת בלוג מרכזי, ומשתמשת במק קבוע, ומסקרת את לינוקס גם כן קבוע. אשה עם ערכים, שמדווחת על הרשת, המחשבים וכללי על החיים. ואגב, היא גם חגגה החודש, יום הולדת 3 לבלוג. מזל טוב ובהצלחה בהמשך.
"יומנו של האקר" – גיא מזרחי מדווח ומבקר,על אבטחת מידע ויומן הרשת והמחשבים.
"BufferOverRun" – עוד לפני שהייתי שותף לבלוגספירה, רתם היה אצלי במועדפים. בודק ופותר תעלומות מחשבים, מבקר ומסקר וגם מתדרך. על המחשבים והאינטרנט, את התוכנות החינמיות הטובות, ואת ניקיון ותחזוקת המחשב הבסיסית, תמיד תמצאו אצלו.
"המשקיף של הרשת" ו"the.co.ils" – משקיף ומדווח, ונותן ביקורת. הבלוג המיקרוסופטי של יובל, בעל דעה ועניין. שווה צפייה. על הWeb 2.0 וביקורת מפורשות ממישהו מיקצועי, משהו שהכרתי לא מזמן, והתאהבתי.
על החיים: סתם על החיים, אם מעניין לכם מה עבר להוא בראש, או איך הוא מתעצבן או מגיב, או שאולי, מצחיק.
"חדר 404" – האוהב לקרוא, לאכול ולבשל. הבלוג של עידן קינן.
"שזיף" – השזיף הסגול, שכותב קצר וקולע. וגם משתף איתו עוד כמה חברים תחת חסותו, נדיב ומתוק הסגול.
"Faq" – החיים, הטכנולוגיה והשאר. שווה להציץ לפעמים.
"הפנקס הפתוח" – עיתונות והחיים. תומר פתח פנקס, וסגר אותו. לקח מחברת וירטואלית, ולאחר מכן, קנה שוב פנקס, ופתח אותו. נכון לשעה זאת, הפנקס פתוח.
"קלינגר" – הבלוג של יונתן קלינגר, יותר על החיים בניסוחים משפטיים. לכתיבה הארוכה יש השראה לטובה, כותב מעניין ובעל עיצוב מיוחד. שווה את הכניסה, יכול להיות שאתם תתאהבו ותוסיפו השכלה.
נוספים: בלוגים ששווה להציץ בהם או שלא משתייכים לקטגוריות המצוינות.אלו בלוגים, שאין להם השתייכות מסויימת, ביקורת, ודעות, פרשנויות ועוד..
מוטי – בלוג חדש, על מחשבים. חבל שהתגובות הם לא לרשומים ואי אפשר להרשם.
אהוד קינן – המרתף של קינן, האיש והאגדה. האורבנית.
יובל – מסכם לנו כי החיים הם סיטקופ כושל, אבל לא לשכוח שהוא בתפקיד ראשי. מומלץ בחום למי שמחפש קצת להתנער ולצחוק.
MyBody – בלוג לעניין, אם קרה לכם משהו ואתם רוציל לשפוך, מבלי הזהות האמיתית שלכם, אתם יכולים לשפוך את הלב. רעיון מבורך.
וואי, לאחר כתיבה ארוכה, ארוכה מידי הייתי אומר (ואולי זה כי קמתי היום בשעות הקטנות של הלילה ומחר אני שוב צריך לקום ככה?, או כבר היום?). אבל סיימנו. הרשומה כמובן נותנת נותנת את הכל ל"יום הבלוג" שמתקיים היום, ועשיתי גם קסם, והחלפתי לנו את ההדר. יפה לא? (והייתי גם עורך את הרשומה הזאת, אבל אני פשוט על הקרשים, ושוב מחר צריך לקום מאד מוקדם, נשאר לי כמה שעות).
