יום 109 מתוך 1095: איך נדע מתי הגזמנו?

שיתוף פוסט זה


יום 109 מתוך 1095: איך נדע מתי הגזמנו?
__
היום התחיל באמצע הלילה עם עניינים הקשורים למלחמה, והמשיך עוד ועוד. בהתחלה לא שמתי לב, כי הייתי נחוש לסיים הרבה משימות חשובות. אבל אז הגוף שלי התחיל לשלוח אותות להאט, לעצור. ובסוף, קרסתי. אני בסדר, אבל ימים כאלה מזכירים לנו כמה חשוב להקשיב לאותות של הגוף שלנו ולסמוך על האינטואיציה שלנו לגבי מה נכון עבורנו ועבור הסטארטאפ שלנו.
__

המרוץ הבלתי פוסק
בעולם הסטארטאפים והחדשנות הטכנולוגית, קל להילכד במעגל בלתי פוסק של עשייה. אנחנו דוחפים את עצמנו לעמוד בלוחות זמנים, לחדש ולהתעלות. זה מרגיש נחוץ, נכון? אחרי הכל, אנחנו בונים את העתיד! אבל יש קו דק בין מסירות לעייפות יתר, וחשוב לזהות אותו לפני שיהיה מאוחר מדי.
__

למה להקשיב לגוף שלך זה חשוב
הגוף שלנו הוא מכונה אינטואיטיבית יוצאת דופן. הוא נותן לנו רמזים ואזהרות, דחיפות קטנות שאומרות לנו מתי לקחת הפסקה או להאט. התעלמות מאותות אלו יכולה להוביל לשחיקה, ירידה בתפוקה, ובמקרים חמורים, לבעיות בריאותיות.
– עייפות ושחיקה: כשאנו מתעלמים מסימני עייפות, אנו מסתכנים בשחיקה ארוכת טווח, מה שיכול לקחת זמן משמעותי להתאושש ממנו.
– ירידה בתפוקה: עבודה בעייפות היא נגד המטרה. היעילות שלנו יורדת, ואנחנו לוקחים יותר זמן לסיים משימות.
– סיכונים בריאותיים: מאמץ רציף יכול להוביל למחלות הקשורות למתח, שעלולות להכריח אותנו לקחת הפסקה ממושכת מהעבודה.

למרות זאת, רבים מאיתנו ממשיכים לדחוף את הגבולות שלנו, מונעים מהאמונה השגויה שיותר שעות עבודה שוות יותר פרודוקטיביות. האמת היא, שאיכות גוברת על כמות.
__

לסמוך על האינטואיציה שלך
כמו שהגוף שלנו מסמן מתי לנוח, האינטואיציה שלנו מכוונת אותנו בקבלת ההחלטות הנכונות לעסקים שלנו. זו התחושה ההיא שמשהו לא לגמרי נכון או שהכיוון מסוים מרגיש מבטיח. התעלמות מהקול הפנימי הזה יכולה להוביל להחמצת הזדמנויות או לטעויות יקרות.
__
איך להימנע מלעשות יותר מדי
1. קביעת יעדים מציאותיים: להכיר בכך שלא ניתן לעשות הכל בבת אחת. לתעדף משימות ולהגדיר יעדים ניתנים להשגה.
2. להקשיב לגוף: לשים לב לסימני עייפות ומתח. לקחת הפסקות ולהבטיח שינה מספקת.
3. לסמוך על האינטואיציה: אם משהו מרגיש לא נכון, לקחת את הזמן להעריך מחדש. האינטואיציה שלך לרוב צודקת.
4. להאציל סמכויות: לא חייבים לעשות הכל לבד. להעביר משימות לחברי הצוות כדי לפזר את העומס.
5. ליצור גבולות: להגדיר גבולות ברורים בין עבודה לזמן אישי. ניתוק מעבודה יכול לשפר את הפרודוקטיביות.
__
מודה, אני עדיין לומד להקשיב לשיעורים האלה בעצמי. היום היה תזכורת חדה שאפילו כשאנחנו נלהבים ממה שאנחנו עושים, לדחוף את עצמנו יותר מדי זה לא הכי חכם. הסטארטאפים שלנו זקוקים לנו במיטבנו, וזה אומר לאזן בין הדחף שלנו לטפל בעצמנו.

מה איתכם? האם התמודדתם עם אתגרים דומים בחיים המקצועיים שלכם? איך אתם מנהלים את הקו הדק בין מסירות לעייפות יתר? שתפו את המחשבות והטיפים שלכם בתגובות.

תשמרו על איזון ותדאגו לעצמכם,
אליאב.


מקור מהעמוד פייסבוק של שדון דיגיטל

שנישאר בקשר?

הצטרפו וקבלו עדכונים על עוד תכנים שיעזרו לכם לצמוח אונליין

תכנים שעשויים לעניין אתכם

בואו נצמיח ונקדם את המותג שלכם

תאמו פגישה ראשונית עכשיו