ישראל הפרה את ההסכם: ההסכם הזה קיים בכלל?

שיתוף פוסט זה

להכנס לחדשות שאתה עייף לפעמים זה לא מעשה טוב, אך על זה באמת אי אפשר לשתוק.

אנאן (מזכ"ל האומות המאוחדות) מודאג. ישראל, בכניסתה אתמול כדי לעצור את החיזבאללה מחימוש, הפרה את ההסכם, ואת החלטת האו"ם 1701.

כאדם ניטרלי, או יותר נכון – כאדם שבשטח אמור להיות ניטרלי ולאכוף את ההסכם, הוא קודם כל צריך לפרק את חיזבאללה מנשקו, ולהוציא אותם מדרום לבנון. וכל עוד, אנאן, כל עוד אתה וחבריך לניהול האו"ם לא עושים זאת, זאת הפרה של ההסכם.

כל עוד חיזבאללה מאיים עלינו, ועדיין נמצא עם אש, ופוגע לנו בחיילים – ההסכם הזה לא מיושם, ואם אנחנו מפרים את ההסכם הזה, אז אני שואל: אתה בטוח שאתה לא מנותק מהמציאות?

האם כשחיזבאללה ממשיך לירות, זוהי הפסקת אש בעיניך שהשגת? אתה בטוח מר קופי שהינך אדם ניטרלי בסיפור? והאם אתה, כניטרלי או לפחות שאחד צריך להיות כזה, חושב שבאמת הצלחתם לאחר "מאמצים רבים" להכניס את ההפסקת האש לפועל?

ידעתם טוב מאד שהמלחמה הזאת הסתיימה, וזה יסייע לחיזבאללה להתחמש – שאנחנו רואים זאת, אנחנו פשוט מפרים את ההסכם שלכם, בגלל ש..בעצם הצד השני הפר אותו? ולמה את זה אתם לא מציינים? איפה המנהיגות הישראלית, ואיפה שרת החוץ? ציפי ואולמרט, מתי תעשו משהו?

המלחמה הזאת נגמרה, המערכה? תמשיך, לעוד כמה חודשים. ואיך אמרתי? חיזבאללה לא ינצור אש, וה"הסכם המכובד שלכם" גרם לכם רק לקצת שקט, לא באמת פעלתם כניטרלים. אתם יודעים, והצד השני יודע, אם כל הכאב סניוריה – שהמערכה ממשיכה, וזה רק זמן עד שהאש יחזור גם לראות אוויר.

אני בתקווה שישראל למדה מהמלחמה הזאת משהו, ואני כן מקווה שההפסקת האש הזאת תישבר, וכמה שיותר מהר. והסיבה היא כי זה יקרה, ועדיף מוקדם מאשר מאוחר – כדי לסיים את הפעולה של צה"ל, וכדי להחזיר לישראל את הכבוד המגיע לה. וכמובן, כדי להראות לנסראללה שהוא ניצח, וקיבל את מבוקשו – ליד אללה, שגם אותו כפי שציינתי, אנחנו נזרוק אינשאללה.

השאלה העוסקת בנושא היא כמובן הבעיה שיכול לצאת לנו עוד אחד משוגע, יותר משוגע מנסראללה, אך כמובן כולנו מקווים שניפול הפעם במנהיג שלא הלך להתפנות בזמן קבלת הרחמים. ועוד שאלה, שגם לה יש לבטים רבים היא – חיזבאללה מפורק מנשקו ונגיד, איך מונעים פתיחה של אירגון משוגע אחר?

אך בכל מקרה, אנחנו לא מתעסקים בלבטים האלו. אלא עונים לאנאן בתגובה על הפרת ההסכם, שישראל עשתה רק כדי "שחיזבאללה לא יתוחמש מחדש". ורק כדי, להגן על בתינו ואזרחינו מפני משוגע אחד, שהיה מנהיג דגול – ומסתתר עכשיו כמו עכבר, מתחת לאדמה.

אז במקום להתעסק לנו בנושאים שאנחנו מפרים את האש, תתעסקו בעוד משוגע, רק בעל כוחות גדולים יותר. אחמינג'אד, שמאיים על הקיום של העולם, בשבוע הזה. ואולי גם, לפעם הבאה – תשיגו הסכם, ותאכפו אותו. אולי אז, ישראל לא תצטרך להפר את ההסכם, ההסכם, הלא קיים המדובר 1701, וההסכם הזה, מר אנאן לא מאוכף, ומבחינת הצד הטרוריסטי, גם לא מקובל.

הא וכן, את החלום שאתה נמצא בו תשאיר בצד. תחזור רגע להיות מציאותי, וניטרלי. ניטרלי זה חשוב, אך מציאותי קודם כל.

שנישאר בקשר?

הצטרפו וקבלו עדכונים על עוד תכנים שיעזרו לכם לצמוח אונליין

תכנים שעשויים לעניין אתכם

בואו נצמיח ונקדם את המותג שלכם

תאמו פגישה ראשונית עכשיו