שטויות של מנהיגים

שטויות של מנהיגים

שיתוף פוסט זה

[פוסט זה שוחזר מהבלוג של LEAD]

התחום הכי קשה במנהיגות כנראה הוא מיסוד הדברים שאתה עושה. כלומר, לפנות את השרביט שיתעלל בך קשה כל כך בסיטואציות לא פשוטות, מורכבות כשבהם נדרשת כל פעם ליצירתיות והחלטות לאדם אחר אשר יגרום לגלגלי השיניים לזוז. כי השרביט הזה, מלבד כל הצרות האלו הביא את החזון שלך להיות דבר מוחשי ואמיתי כשלצד זה הוא עובר במעגלי השפעה שונים, שהמטרה שלו מספיק חשובה גם בעיני מוסדות עירוניים ושאנשים רבים צועדים איתך באותה דרך כי הם מבינים כמה הפינה חשוכה והצורך קיים.

הספינה הזאת עבדה כבר איזה שנה וחצי. כלומר, נדרש לא מעט זמן לבנות את הבסיס שלה אבל מתישהו, ביחד עם גורמים נוספים שתומכים המון התחלתי להניע אותה לעבר המטרה והחזון שלי. ומה יהיה עכשיו? סביר להניח שהמטרה שרשומה וברורה כל כך בפרויקט תמשיך להיות אבן יסוד מאוד מרכזית. הרי זה לשם מה זה כאן.

וביחד עם זאת, מי אמר שאותו אדם שמוטלת עליו משימה לא פשוטה להוביל קבוצה, לבדוק שהדברים זזים בצורה הנכונה, להתייחס לכל כך בעיות שצצות כל שבוע בצורה ההולמת ביותר ולשמור תוכניות מגירה למקרה שמשהו יתפספס לא ישבר לי באמצע? יחליט שזה "גדול עליו"?

וכשמדברים על אותו אדם, מיהו בכלל יהיה? איך אפשר לדעת שאדם X הוא המתאים ביותר? אינטואיציה בשילוב השכל הישר מספיקה? מבחנים מאתגרים? קורות חיים מרשימים?
אולי ניסיון לחודשים הקרובים כתכנית "הסמכה"?

איזה מניע צריך להיות לאותו אדם שבוחר לקחת עליו אחריות של הובלת שינוי כל כך משמעותית בחברה בעיני? דבר כל כך יקר שנלחמתי בשבילו בשיניים, שלמדתי להבין שיכולים להיות תקופות קשות שלא נגמרות ואיכשהו בפעם הראשונה כשזה מצליח פשוט להרגיש שזה היה הדבר הכי נכון לעשות ולא אכפת לך כבר כמה קשה עבדת על זה.

אני יודע שלבסוף יש דרכים רבות לבחור את האדם המתאים ביותר, אבל זה לא ביטוח שמכסה את הכל.

שנה הבאה אני אמנם לא יהיה בתמונה כבעל סטטוס של מוביל הקבוצה, אבל אני יודע שאצטרך להיות שם לפעמים כדי לחזק את השינוי שאני רוצה, לייצב ולעצב שוב. אולי לתרום מניסיוני כשהרגעים יהיו קשים, ולהיות שם בזמנים הטובים לצורך מינוף הדברים.

ואחרי הכל, אני צריך לזכור שהעסקה הזאת היא באמת משתלמת. מדובר כאן בחוויה יוצאת דופן, בניסיון לקחת תחומים שונים, להביא אנשים צעירים חדורי מוטיבציה להיות שגרירי שינוי, לגרום לאחרים ללכת אחר מטרה חשובה שיכולה לעשות את החברה הזאת הרבה יותר טובה.

אני אשמח שתעלו דעות שלכם בעניין, שווה ללמוד מהאנשים שהיו כבר באותה סיטואציה. או שפשוט הם מצליחים לראות עוד זוויות.

אליאב.

שנישאר בקשר?

הצטרפו וקבלו עדכונים על עוד תכנים שיעזרו לכם לצמוח אונליין

תכנים שעשויים לעניין אתכם

12 אסטרטגיות כדי שהמותג שלך יבלוט ב2020
שיווק בדיגיטל

12 אסטרטגיות כדי שהמותג שלך יבלוט ב2020

שיטות עבודה מומלצות מהמותגים המצליחים ביותר בעולם. נתונים סטטיסטיים, עובדות ונתונים ששווה להכיר על שוק הבריאות, 12 אסטרטגיות שיעזרו לכם לבנות את המותג ולהבליט אותו ב2020.

4 דרכים שאוטומציה שיווקית יכולה לשפר את חווית הלקוח ולחסוך במשאבים
שיווק בדיגיטל

4 דרכים שאוטומציה שיווקית יכולה לשפר את חווית הלקוח ולחסוך במשאבים

אין כמעט חברה בישראל או שירות בישראל שאין לו מתחרים, המידע, מגוון האפשרויות, הזמינות והמחירים התחרותיים מחייבים אותנו לחשוב כמה צעדים קדימה ולפרוץ את הדרך כדי לקלוט את הלקוחות הפוטנציאליים, לגעת בהם בנקודה המתאימה. פיצוח הערך המדוייק עבור הלקוח הוא אתגר משמעותי שהשוק רווי בכל כך הרבה מתחרים. כלי האוטומציה השיווקית מאפשרים לנו למשוך לקוחות פוטנציאליים, לקלוט אותם כמו שצריך, להתאים להם את המסרים והתוכן, ובסוף להגדיל את סיכויי הסגירה וההמרה.

בואו נצמיח ונקדם את המותג שלכם

תאמו פגישה ראשונית עכשיו